Nahoru

Stacionární kolo nebo běžecký pás. Co je lepší?

Běžecké pásy a stacionární kola patří mezi nejpoužívanější ve fitness centrech.
Stacionární kolo nebo běžecký pás. Co je lepší?

Odpověď na tuto otázku není lehká a všechno záleží na účelu, fyzické kondici a na tom, čeho chceme dosáhnout.

Běžecký pás stejně jako stacionární kolo jsou stroje, které posilují kardio a patří mezi nejpoužívanější ve fitness centru. Oba dva mají své výhody a nevýhody. Uvedeme vám pár argumentů, které byste při výběru měli zohlednit.

Běžecký pásmůžete běhat v uzavřených prostorách a vybrat si různou náročnost a rychlost.

Výhody:

  1. Nejefektivnější přístroj, pokud je vaším cílem spálit kalorie.
  2. Zlepšujete výdrž. Kardiovaskulární cvičení je efektivnější.
  3. Různorodost. Máte na výběr mnoho možností a cvičení. Můžete chodit, běhat nebo sprintovat.

Nevýhody:

  1. Větší zátěž na svaly a klouby. Riziko úrazu je v tomto případě větší.
  2. Menší nárůst svalové hmoty.  
  3. Monotónnost. Časem se vám cvičení na běhacím pásu může zdát monotónní. Když děláte vždy to stejné, tělo si zvykne a nebude to tak účinné.

Stacionární kolo: pomáhá simulovat pohyby při jízdě na kole.

Výhody:

  1. Minimální riziko úrazu. Stacionární kolo je velmi bezpečné, vzhledem k tomu, že neexistuje prakticky žádný tlak na kouby.
  2. Podporuje nárůst svalové hmoty zejména na sedacím a čtyřhlavém stehenním svalu. Perfektní přístroj na přizpůsobení denní fyzické aktivity.
  3. Můžete dělat další aktivity. Zatímco jedete na kole, můžete dělat jiné aktivity, které máte radi nebo které vás motivují, například čtení. Je to způsob, jak maximálně optimalizovat čas.

Nevýhody:

  1. Počáteční nepohodlnost. Pokud nejste zvyklí, může vám ze začátku dělat problém sezení. Chce to jen čas.
  2. Riziko držení těla. Když si nepřizpůsobíte řídítka a sedadlo do správné výšky, vystavujete se špatnému držení těla a můžete přetížit ramena a především záda.
  3. Monotónnost. Po čase může nastat monotónnost.

Ve finále můžeme říct, že oba přístroje jsou velkým přínosem. Díky oběma posilujeme aerobní výdrž. Záleží na vás, který si vyberete a který bude pro vás vhodnější.