Nahoru

Jak se připravit na jaro?

Jak se připravit na jaro?

S příchodem jara začíná být lidské tělo zranitelnější. Prochází procesem transformace a alergie jsou v tomto období dosti běžné. Není ani chladno, ani horko, a i tyto změny vás mohou ovlivnit a můžete tak být více unavení.

Nastavte si každodenní rutinu, která vás připraví na toto období připraví. Nechoďte však z extrému do extrému. Není dobré, když se jeden den budete dostatečně hydratovat a další dny na to zapomenete. Jeden týden budete hodně sportovat a další ne. Jak jsme zmínili, imunitní systém je v tomto období velmi zranitelný, takže byste ho neměli takovýmto způsobem testovat.

Jak se připravit na příchod jara? Vyzkoušejte některý z našich tipů:

Vyhýbejte se mastným, těžkým potravinám, které obsahují nasycené mastné kyseliny. Omezte i smažená jídla a nasycené oleje.

Některé orgány bude zapotřebí na léto připravit. Zejména žaludek, slezinu a na jaro i plíce, kvůli alergiím a teplotním změnám. Tyto orgány musí být připraveny, protože se chystáte přejít z těžké a horké stravy na teplou až studenou, lehčí stravu.

Jídla můžete doplnit o všechny potřebné živiny přidáním semínek. Pokud si dáváte dýňový krém, namísto dalšího chodu si do polévky raději přisypte semínka. Na výběr máte mnoho možností: sezam, quinou, proso, lněná, chia a jiné. Na talíři budete mít postaráno o různorodost.

Sáhněte po listové zelenině. Nepřežeňte to však se salátem, který zadržuje tekutiny a nadýmá. Vyzkoušejte špenát, čekanku, rukolu, kanovník, mangold a jiné. Jakákoliv listová zelenina je na jaře vítána.

Konzumujte celozrnné obiloviny, které vás zásobují vlákninou. Pokud jde o konkrétní druh obilovin, sáhněte po pšenici a ječmeni, které mají menší energetickou hodnotu než ostatní.

Nejlepší volba pro přípravu potravin je vaření nebo grilování. Pečení v troubě je v pořádku, ale k jarnímu období se úplně nehodí. První grilování mohou být zajímavá, ale buďte opatrní s omáčkami, které k nim podáváte.

Bude nutné snížit konzumaci soli. Tělo se začíná více potit a také začínáte přijímat více tekutin. Proto vám může vysoký příjem soli způsobit zadržování tekutin a otékání. Zkuste konzumovat fermentovanou zeleninu.

A co ještě musíte na závěr udělat? Především si toto roční období užijte. Jděte na procházku, do parku, pořádně se nadýchejte čerstvého vzduchu… a nezapomeňte se smát, jaro je hned už rohem!