Nahoru

8 tipů na zdravou večeři

Ryba má nejmenší obsah tuků ve srovnání s ostatními bílkovinnými potravinami, nejvíce se doporučuje na večer.
8 tipů na zdravou večeři

Po celém dni v práci přijdeme domů unavení a vůbec se nám nechce myslet na to, co připravit k večeři.  Proto někdy večeříme cokoliv, případně se vůbec nenajíme. Obě možnosti jsou však nezdravé.

Nabízíme vám pár tipů jak správně večeřet:

  1. Udělejte si saláty

Saláty jsou velmi rychlé a jednoduché na přípravu, jsou ideální na večeři. Musí však obsahovat všechny základní živiny, čili sacharidy (brambory, rýži nebo těstoviny), živočišné bílkoviny (ryby, maso, vejce nebo mořské plody) a samozřejmě i zeleninu.

  1. Vypněte televizor a počítač

Jíst před počítačem a televizorem nás často nutí se přejídat, čímž přijmeme větší množství kalorií než bychom měli.

  1. Večeřte dříve

Výsledky společné studie univerzit Harvard, Murcia a Tufts poukazují na to, že dříve přiberete z toho kdy jíte a ne z toho co jíte. Je pravděpodobnější, že přiberete, pokud budete večeřet pozdě. Doporučujeme jíst dvě hodiny před spaním.

  1. Jezte ryby

Ryba má nejmenší obsah tuků ve srovnání s ostatními bílkovinnými potravinami, nejvíce se doporučuje na večer. Můžete sáhnout i po konzervovaných rybách ve vlastní šťávě, například tuňák nebo slávky.

  1. Nejlepší kuchařské techniky na přípravu večeře

Nedoporučujeme smažit večer. Nejvhodnější způsob tepelné úpravy je takový, který nevyžaduje mnoho tuků: například gril, trouba nebo mikrovlnka. Také jsou dobrá i vařená jídla, například pyré nebo dušená zelenina.

  1. Připravte brambory v mikrovlnce

Namísto hranolků můžete zkusit brambory připravené v mikrovlnce. Omyjte brambor i se slupkou, párkrát propíchejte a dejte na deset minut do mikrovlnky.

  1. Pečte v alobalu

Pro rychlou a zdravou večeři doporučujeme připravovat jídlo v alobalu. Zeleninu nakrájejte nadrobno, přidejte lžíci oleje, rybu a vše zabalte do alobalu. Pečte 10 minut v troubě na 200 ° C.

  1. Nezapomeňte na vodu

Fakultní nemocnice Charité v Berlíně zveřejnila výzkum, který potvrzuje, že příjem vody podporuje hubnutí.

Věříme, že Vám tyto tipy pomohou.