Nahoru

6 kuchařských technik: to nejlepší a nejhorší z nich

6 kuchařských technik: to nejlepší a nejhorší z nich

Jaké jsou nejlepší kuchařské techniky?

Při vaření je důležité nejen správný výběr potravin, ale i zdravý způsob jejich přípravy. Představujeme pozitiva a negativa 6 technik vaření.

  1. Grilování

Je velmi důležité, aby byl gril dobře rozpálený. To zajistí, aby se vnější část potravin zatáhla, čímž se sníží ztráta šťávy a případné vysušení potravin.

Pozitiva

  • Při grilování se využívá malé, případně nulové množství tuku.
  • Je ideální pro přípravu masa, ryb a zeleniny.
  • Díky rychlému vaření, dochází jen k malé ztrátě živin.

Negativa

  • Jídlo se musí dostatečně uvařit, aby nedošlo k toxickým infekcím, zejména u kuřete a výrobků z mletého masa.

 

  1. Vaření

Tato technika slouží k přípravě velkého množství jídel: polévky, rýže, dušené maso a těstoviny.

Pozitiva

  • Jídlo je lehce stravitelné a má nízký obsah tuku.
  • Tlakový hrnec umožňuje rychlejší a zdravější vaření jídla, protože při něm nedochází k velké ztrátě vitamínů.

Negativa

  • Snižuje nutriční hodnotu potravin.

 

  1. Vaření v páře

Vaření v páře je jednou z nejzdravějších kulinářských technik, protože zachovává vlastnosti jídla (chuť, barvu a konzistenci). Při vaření v páře není nutné používat tuk. Je ideální pro přípravu zeleniny. Tento druh vaření lze také použít k vaření ryb, nahrazením vody vývarem, na bázi bílého vína a koření.

Pozitiva

  • Ztráta výživných látek je menší než během vaření, při kterém živiny zůstávají ve vařící tekutině.
  • Snižuje množství konzumované soli.

Negativa

  • Jde o delší proces přípravy.

 

  1. Smažení

Olivový olej je nejvíce doporučovaným tukem na tento typ přípravy, protože dobře odolává vysokým teplotám (180/190 ° C) a vsakuje se do potravin méně než olej ze semen.

Pozitiva

  • Pokud se jídlo smaží krátce v dostatečném množství oleje a při vysoké teplotě, uchová se veškerá jeho šťavnatost. Pomáhá zachovat více vitamínů a minerálů než jiné kuchařské techniky.

Negativa

  • Pokud smažíte v přehnaném množství oleje, představuje tento způsob přípravy příjem většího množství tuku.
  • Smažené jídlo absorbuje 5 % až 15 % své hmotnosti v oleji, čímž se zvýší i energetická hodnota jídla.
  • Je důležité zabránit přepálení oleje, které může způsobit podráždění žaludku.

 

  1. Pečení

Je to jedna z nejpohodlnějších, zdravých a snadno stravitelných kuchařských technik.

Pozitiva

  • Potraviny se pečou ve vlastní šťávě.
  • Umožňuje rovnoměrné pečení větších kusů masa (jehně, kuře, celé ryby atd.).

Negativa

  • Je důležité připravit každé jídlo při správné teplotě a čase.
  • Je třeba zabránit spálení potravin na povrchu a zároveň aby zevnitř nezůstaly syrové.

 

  1. Restování

Ke snížení nadbytečného tuku je nejlepší smažit na nepřilnavých pánvích.

Pozitiva

  • Je ideální pro přípravu zeleniny pro zachování většiny živin.
  • Jde o jednoduchý způsob, jak připravit chutné jídlo.

Negativa

  • Je třeba zabránit přepálení oleje, což může způsobit potíže s trávením.

 

Pamatujte, že při zdravém stravování jsou kuchařské techniky stejně důležité jako výběr samotného jídla. Vyzkoušejte si každou techniku ​​a využijte z nich maximum.