Nahoru

Odhalte zloděje času!

Odhalte zloděje času!

Jste každý týden unaveni z nedodržení lhůt a kupí se vám úkoly? Máte pocit, že nemáte čas dělat všechno to, co chcete? Pokud odpovídáte ano, je načase zkontrolovat své návyky. Následující nápady vám pomohou odhalit zloděje času v profesionálním a osobním životě a poví vám, jak proti nim bojovat.

  • Přerušování během práce. Od telefonátů, WhatsAppu, až po kolegu, který se vás přijde na něco zeptat. Všechny tyto faktory prodloužují pracovní dobu a zabraňují, abyste práci dokončili včas. Proto se doporučuje informovat ostatní o čase, který si rezervujete pro sebe, ačkoli to pro některé lidi může být náročné. Musíte izolovat každý úkol a nenechat se vtáhnout do pasti, když vám přijde nová úloha s údajně naléhavou prioritou. Vraťte se rychle k tomu, na čem právě pracujete!
  • Improvizace. Často začínáte pracovat bez toho, aby jste si úkoly naplánovali a seřadili. Vytvořte si seznam a očíslujte úkoly podle priority.
  • Internet a sociální sítě jsou neuvěřitelným zabijákem času, což si někteří lidé neuvědomují. Nastavte si konkrétní čas na kontrolu e-mailů, zpráv, Facebooku, Twitteru nebo WhatsAppu. Snažte se, aby vám opakující se úlohy zabíraly co nejméně času.
  • Kontrolujete e-mail a okamžité zprávy. Doporučujeme vypnout zvuk příchozích e-mailů, který často rozptyluje. Také nezačínejte pracovní den čtením e-mailů. Nebojte se neodpovídat, používejte krátké a přímé zprávy.
  • Pracujte během nejproduktivnějších hodin. První hodiny pracovního dne jsou většinou nejproduktivnější. Využijte je na vyřešení toho, co vyžaduje větší soustředění, kreativitu nebo k takovým činnostem, které vás baví nejméně!
  • Televize je jen ztrátou času, která ničemu nepřispívá. Chcete-li získat čas ve svém každodenním životě, vypněte televizi.
  • Prokrastinace. Většinou necháváte na zítra to, co můžete udělat dnes. Obvykle jde o úlohy, do kterých se vám nechce, a táhnou se tak několik dní až týdnů. Takové počínání však vyvolává úzkost, stres a zbytečně zaměstnává mysl. Vyřešte vše hned a zbavíte se všech starostí!
  • Nepořádek na pracovním stole nebo v počítači může způsobit, že ztrátíte hodně času při hledání dokumentů. Zvykněte si uklidit všechno ze stolu na konci každého dne nebo alespoň jednou týdně.

Nedovolte zlodějům času, aby vás rozptylovali, vytvářeli stres a bránili vám ve volném čase. Zastavte je a chyťte, dříve, než vás stihnou ovládnout!